مراحل لمینت دندان

مراحل لمینت دندان

  • لمینت دندان یکی از روش‌های محبوب در زمینه بهبود زیبایی دندان‌ها است. که امروزه به یکی از پرطرفدارترین درمان های زیبایی دندانپزشکی بدل گردیده است. مراحل لمینت دندان به طور کلی در 5 بخش کلی تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد.
  • معاینه
  • قالبگیری دندان ها
  • نصب آزمایشی لمینت
  • تراش دندان
  • نصب لمینت دندان

مرحله اول : مشاوره و بررسی ابتدایی لمینت دندان

مرحله اول : در لمینت دندانی مشاوره با دندانپزشک است. در این مرحله، شما با دندانپزشک خود در مورد اهداف و نیازهای مثل نوع مواد مورد استفاده متود درمانی و یا عکسی که در آخر دوست دارید دندان های شبیه آن داشته باشید و یا سایه یا رنگ لمینت دندانی صحبت می‌کنید. دندانپزشک شما به دقت دندان‌های شما را بررسی می‌کند و امکانات و محدودیت‌های مرتبط با درمان را توضیح می‌دهد.

مرحله دوم : نصب آزمایشی لمینت دندان

روش‌های متعددی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند قبل از اتمام درمان، نتیجه نهایی را مشاهده کنید. به عنوان مثال، پزشک می‌تواند از یک الگوی واقعی از دندان‌های شما استفاده کند و سپس با استفاده از موم مخصوص به شکل‌دهی سخت نمونه دندانی به نمایش بپردازد تا شما بتوانید نتیجه نهایی لمینت خود را مشاهده کنید. در یک روش بهتر، دندانپزشک با استفاده از مواد پلاستیک آکریلیک یا فیلینگ شبیه به رنگ دندان، نتیجه نهایی را روی دندان‌های اصلی شما شبیه‌سازی می‌کند. در این حالت، شما می‌توانید نتیجه نهایی را مشاهده کرده و لبخند جدید خود را مشاهده کنید.

مرحله سوم : آماده کردن دندان برای لمینت

پس از رضایت شما را از مرحله قبل پزشک به سراغ آماده کردن دندان برای نصب لمینت خواهد رفت. آماده کردن دندان می‌تواند از پولیش کشیدن دندان تا برداشتن لایه فوقانی مینای دندان و برداشتن لبه‌های دندان به کمک دریل دندان پزشکی متغیر باشد. علاوه بر آماده کردن دندان پزشک با توجه به نتایجی که شما از درمان به دست خواهید آورد و موقعیت دندان، هدف شما از درمان و مواردی از این قبیل به برداشتن بخش کوچکی از دندان خواهد پرداخت. دندان پزشک به طراحی یک برنامه مناسب خواهد پرداخت و نتایج دلخواهی را طراحی کند و قبل از انجام هر کاری فرایند درمان را به طور دقیق برای شما توضیح می‌دهد تا هیچ گونه جای ابهام باقی نماند. در برخی از موارد نیازی به تراش سطح دندان نمی‌باشد.

مرحله چهارم : ساخت لمینت در لابراتوار

پس از آماده‌سازی دندان، قالب دندان تهیه شده و برای ارسال به لابراتوار دندان‌پزشکی آماده می‌شود. تکنسین لابراتوار با استفاده از نمونه ارسال شده، لمینت مخصوص شما را تهیه می‌کند. در طی زمانی که لمینت نهایی ساخته می‌شود (که ممکن است چند هفته طول بکشد)، می‌توانید از لمینت موقت آکریلیکی استفاده کنید. لمینت نهایی بر روی دندان نصب می‌شود و پس از یک هفته از تغییرات، دندان‌پزشک از رضایت شما اطمینان حاصل می‌کند. این مرحله حیاتی است زیرا لمینت باید به طور کامل عملکرد طبیعی داشته باشد تا دندان‌پزشک از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کند و در صورت رضایت، نتایج به لابراتوار دندان‌پزشکی ارسال می‌شوند.

مرحله پنجم : نصب لمینت روی دندان

پس از آماده شدن لامینت و ارسال آنها از لابراتوار به مطب دندان پزشک مرحله نهایی انجام خواهد شد و پزشک از محلول اسیدی ملایم به منظور آماده کردن سطح داخلی ونیر و سطح خارجی دندان استفاده می‌کند. این فرآیند باعث می‌شود که منافذ کوچک سطح پوست باز شوند سپس دندان پزشک از سیمان مخصوص به منظور نصب ونیر روی دندان استفاده خواهد کرد. پس از اتمام این مراحل شما شاهد لبخند زیبای خود خواهید بود.

لمینت دندان یک روش موثر و پرکاربرد در زمینه‌ی بهبود زیبایی دندان‌ها و ایجاد یک لبخند جذاب است. با انجام مراحل مشاوره، برش دندان، گزینه‌گیری رنگ، ساخت لمینت‌ها و نصب آنها، می‌توانید به دندان‌های خود جلوه‌ی درخشانی ببخشید. توصیه می‌شود که برای انجام این فرآیند به دندان‌پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا نتیجه‌ی بهتری را از لمینت دندان‌های خود به دست آورید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *